ORIENTERING

Någon som kan tänka sig att ha hand om en orienteringsgrupp i framtiden, kontakta klubben.

Klubben bedriver ingen egen träning eller tävling i orientering för närvarande men samarbete med klubbarna i närområdet finns.

Tanke är att i framtiden få igång även denna gren igen.

Så finns du där som skulle kunna tänka dig att hålla i orienteringsträning hör av dig till nedan mejladress.

Då klubben nyligen reviderat kartan i området genom Leader projekt så har kartan blivit digital så det finns nu möjligheterna att lättare ta fram kartor och bygga banor för tävlingar och träningar.

Genom Ledar projektet kan vi redan se resultat på att det bidragit till ökat samarbeta med klubbar i närområdet och en ökad aktivitet inom orienteringen då vi nu gemensamt med Bredaryds OK arrangerar en tävling Gnosjö dubblen den 15-16 April 2023 här i Töllstorp.

Även en nybörjar kurs har arrangeras nu.

HJÄLP OSS ATT VÄXA, BLI SPONSOR