Resultat KM

Junior

Ungdom

MTB/Cykel

Vi bedriver MTB träning för ungdomar och håller en viss gemensam träning för vuxna. Träningen bedrivs i närområdet där vi har preparerade banor och hinder.

ÄNTLIGEN

Nu på torsdag 2:a maj kör vi igång våra MTB träningar igen, som vi längtat.

Vi kommer köra tre grupper för barn / ungdomar och en grupp för vuxna. Barngrupper blir grön för lite mer nybörjare sen blå grupp för de lite mer vana cyklisterna och röd för de riktigt vana cyklisterna.

Vi kommer också köra en vuxen grupp där vi har en cyklist som utgår från klubben och cyklar en sväng under tiden träningen för de yngre pågår.

Träningstid är som vanligt mellan 18:00 - 19:00

Välkomna nya som gamla MTB cyklister

Grön grupp= 6 till ungefär 10år baserat på kunskap, en del greppar snabbt hur man cyklar och kan gå upp i grupp. Här ser vi gärna att föräldrar är med om barnen är ”nybörjare”

Blå grupp = 8 till ungefär 12 år, denna grupp är för dem med lite mer MTB vana som kan hantera växlar och bromsar i terräng.

Röd grupp = 10 år och uppåt, denna grupp är för dem som har cyklat MTB ett tag och vill utveckla sin teknik ytterligare.

Enduro = En ny grupp för i år där fokus ligger på just Enduro cykling med hopp och teknik i fokus. Detta är en grupp för mycket vana cyklister.

Lugn MTB

Denna grupp avser MTB cykling i lugnt tempo på grusvägar och att alla hänger med.

En grupp för de som vill komma igång och inte känna någon press.

Samling vid GFK stugan.

Ingen anmälan utan kom i god tid för vi kör kl 18:00

Endas krav att vara medlem.

Ledare för gruppen är:

Tony Sjöblom

Anmälan inför start till barn/ungdom görs till nedan mail:

Meddela namn och personnummer på cyklisten, samt vilken grupp ni vill delta i.

roberthansnyden@gmail.com

Krav för att vara med är medlemskap i Gnosjö FK men man får gärna ”prova på” två gånger innan man tecknar medlemskap. Medlemskap gäller ett kalenderår.

Medlemskap i Gnosjö FK tecknas via hemsidan.

Medlemskap för enskild medlem 350kr/år eller familj 750/år.

HJÄLP OSS ATT VÄXA, BLI SPONSOR